Praktické odkladiště Malkielových myšlenek
______________________________________________________________________________

Typický blog za hranicí dobrého vkusu

______________________________________________________________________________

Tak jsem ho tam šoupnul

25. ledna 2013 v 21:56 | Malkiel |  Témata týdne
Ano, opravdu jsem ho tam šoupnul. A to navzdory svému původnímu rozhodnutí. Původně jsem ho tam totiž nechtěl šoupnout. Přesto jsem nakonec šoupnul svůj hlas do volební urny. Ve svém nedávném článku jsem tvrdil, že v druhém kole volit nepůjdu, protože ani jeden z obou kandidátů pro mě není přijatelný. Změnil jsem však svůj názor. Ke změně mého názoru přispěla jedna jediná věta vyslovená ve včerejší debatě prezidentských kandidátů na ČT 1.
Moderátor se obou kandidátů zeptal, co by dělali v případě, kdyby se Velká Británie rozhodla odejít z Evropské unie.

Jeden z kandidátů prohlásil: "V takovém případě by měly všechny členské země vyvolat takový tlak na Velkou Británii, aby ji donutili zůstat v EU".
Protože jsem velkým zastáncem svobody a už tak mám dost problém s akceptováním direktivních opatření bruselského vedení EU, je takový princip pro mě nepřijatelný. Ve své podstatě tím je řečeno: "Jestli se ti něco nelíbí, budeme tě tak dlouho mlátit, až se ti to začne líbit". Takový princip silně zavání totalitním způsobem jednání. Něčím, čemu se mezi lidmi říká "eurofašismus". Podobně, jako když Irové v referendu odmítli podepsání Lisabonské smlouvy. Následně se referendum opakovalo tak dlouho, až otrávení Irové tu Lisabonskou smlouvu nakonec odsouhlasili.
Velmi mě však překvapila odpověď druhého kandidáta, který prohlásil: "Neměli bychom nikoho nutit, aby setrvával v Evropské unii, nýbrž bychom měli v Evropské unii vytvořit takové podmínky, aby z ní nikdo nechtěl odcházet".
Taková věta je pro mě slovo do pranice a proto jsem změnil svůj názor na neúčast v druhém kole voleb. I když má pro mne tento kandidát i nadále spoustu chyb, tak jsem mu dal svůj hlas. Jestli tu větu myslel opravdu vážně, tak bych měl aspoň jistotu, že naši zemi bude v rámci Evropské unie zastupovat podle mých představ.
Čtenáři, kteří včera podrobně sledovali kandidátskou debatu, už jistě ví komu jsem dal svůj hlas.
A u těch ostatních je to stejně jedno. Tak jako tak bude jedna či druhá polovina lidí na mě nasraná.
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Coco Coco | Web | 25. ledna 2013 v 22:14 | Reagovat

Naprostý souhlas! :)

2 Robka Robka | E-mail | Web | 25. ledna 2013 v 22:35 | Reagovat

Ani tahle jedna věta mě nepřesvědčila, abych volila pana S. Menší zlo mezi těmito dvěma kandidáty neexistuje. Proto jsem protentokrát nevoličem.

3 valin valin | Web | 25. ledna 2013 v 22:39 | Reagovat

Tohle byla těžká volba, byl to sprostý kalkul s mnoha neznámými, tak, že výsledek je značně nejistý. To, co tebe přesvědčilo, by byl argument, kdybychom my, předpokládám že K.S. myslel náš stát, měli v EU nějaké slovo. My tam toho myslím si já, moc vytvářet nemůžeme... :-)  :-)  :-)

4 David Pavel Bachmann David Pavel Bachmann | E-mail | Web | 25. ledna 2013 v 22:40 | Reagovat

Já osobně považuji po hluboké analýze volbu prezidenta občany za velké zlo! Dějí se strašné věci. Lidi se hádají, vznikají nátlakové skupiny, zneužívají se média. Já nemůžu volit ani nekritického evropana se švýcarským pasem, ani Miloše, který by rád zavedl volební povinnost pod pokutou pět tisíc korun.
Nejsem demokrat a jsem na to hrdý!

5 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 25. ledna 2013 v 22:48 | Reagovat

[2]: To máš sice pravdu. Já měl stejný názor. Jenže nakonec jsem usoudil, že bych se neměl vzdát svého hlasu. Jeden z nich tak jako tak bude prezidentem, i když já tam ten hlas nehodím. Můj hlas stejně asi nic neovlivní, protože podle současného politického rozložení v naší zemi, kdy má navrch levice, stejně asi vyhraje Zeman.
Já ten jeho názor považuji za velmi kvalitní. Kdyby to šlo, tak bych mu za ten názor dal jen hvězdičku. Jenže to nejde, tak jsem svůj souhlas s tímto názorem vyjádřil vhozeným hlasem.

6 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 25. ledna 2013 v 22:53 | Reagovat

[3]: Já si myslím, že by se státy měly dohodnout, vykopat z Bruselu ničemné nikým nevolené úředníky a dosadit tam skutečné zodpovědné zástupce jednotlivých států. Schwarzenbergův názor by mohl být první dlažební kostkou na cestě k tomuto kroku. Nic více si od toho neslibuju.

7 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 25. ledna 2013 v 23:05 | Reagovat

[4]: Již jsem se dříve též zmiňoval o tom, že přímou volbu prezidenta považuju za nešťastné řešení. Průběh voleb mé obavy zcela vyplnil.
Jinak mám osobně taky dost problémů akceptovat demokracii v této podobě. Zejména kvůli tomu, že hlas zodpovědného a moudrého člověka má stejnou váhu jako hlas nezodpovědného blbce. Hlas pracovitého člověka má stejnou váhu jako hlas líného vyžírky. Hlas inteligentního člověka s rozhledem má stejnou váhu jako hlas staré Blažkové, která má rozhled maximálně od sporáku na konec kuchyně. Hlas slušného člověka má stejnou váhu jako hlas zločince.
Nic lepšího než demokraci však bohužel nikdo nevymyslel.
Jinak bych si dovolil zde uvést slova řeckého filosofa Sokrata, kterými plně vystihl slabiny demokracie: "Demokratické zřízení doplatí na to, že bude chtít vyhovět všem. Chudí budou
chtít část majetku bohatých a demokracie jim to dá. Mladí budou chtít práva starých, ženy budou chtít práva mužů, cizinci budou chtít práva občanů
a demokracie jim to dá. Zločinci budou chtít obsadit veřejné funkce a demokracie jim to umožní. A až zločinci demokracii nakonec ovládnou, protože
zločinci od přírody tíhnou po pozicích moci, vznikne tyranie horší, než
dovede nejhorší monarchie anebo oligarchie."

8 Kerria Kerria | Web | 25. ledna 2013 v 23:21 | Reagovat

Já sice byla rozhodnutá v druhém kole jít volit "menší zlo" a dokonce jsem se tam stavila cestou k zápisu do školy. Zřejmě řízením vyšší moci se mi nepodařilo otevřít dveře budovy. Nevím, jestli jdou tak ztuha (lomcovala jsem s nima docela fest), nebo se komise zapomněla odemknout :-(

9 Kitty Kitty | E-mail | Web | 25. ledna 2013 v 23:25 | Reagovat

Byla jsem volit a do obálky jsem dala přetržený lístek. Ani nevím komu, stejně se počítat jako platný nebude. Ale čárku za účast mám jistou. Čert jako ďábel - krafali v televizi a udělají stejně jen to, co jim poradci a lobbisti dovolí... :-?

10 Iva Iva | 25. ledna 2013 v 23:38 | Reagovat

[8]: To je dobrý :-D, no snad se zítra odemknou!

11 Iva Iva | 25. ledna 2013 v 23:43 | Reagovat

[7]: Máte oba pravdu, ty i Sokrates.

12 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 25. ledna 2013 v 23:52 | Reagovat

To je zajímavé. U mého minulého článku mě spousta lidí sprdla, že nechci jít volit a dneska jsem skoro za černou ovci, že jsem byl volit. :D

13 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 25. ledna 2013 v 23:54 | Reagovat

[8]: To bych nahlásil jako narušení voleb. :-D

[11]: Jo, Sokrates prý byl taky dost chytrej. Skoro stejně jako já. :-D

14 David Pavel Bachmann David Pavel Bachmann | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 0:01 | Reagovat

[7]: Ten výrok o demokracii jsem neznal a je fakt dobrej. Já bych ho doplnil o poznání, že v době elektronických médií je průměrně chytrý člověk snadno ovlivnitelný a tudíž lze vytvářet veřejné mínění na objednávku. To pak má za následek, že většina lidí nevolí svobodně, ikdyž o tom vlastně neví.
Výsledkem každeé demokratické volby je v nejlepším případě průměrná vláda, většinou si ale zmanipulovaný dav vybere tu horší variantu.

15 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 0:09 | Reagovat

[14]: Problémem je, že ani nezmanipulovaní lidé si nemají z čeho vybrat. Protože jak napsal pan Sokrates...."zločinci budou chtít obsadit veřejné funkce". Člověk si tedy může vybírat pouze mezi zločinci v různých dresech. Aspoň tedy u nás.

16 Čerf Čerf | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 1:23 | Reagovat

Znáš můj názor na volbu z nechtěných kandidátů. Já myslím, že jsi udělal správně a řekl bych to, i kdybys volil druhého kandidáta.

Taky nepovažuji přímou volbu za stávajícího rozdělení pravomocí ve státě za správnou. Narazil  jsem na názor, že když je to takové nepěkné povyražení, měla by se volba vrátit do Parlamentu. Na tom mi ale vadí princip, že když se od něčeho můžeme umazat, šoupneme to radši na ty, na které pak - čistě vykoupaní - budemem moct svorně nadávat :-).

[14]: "Průměrně chytrý člověk" byl přece ovlivnitelný vždycky, elektronická média v tomhle nepřinesla žádnou zásadní změnu, jen se díky nim postupně zapomíná na ověřené způsoby dřívějšího ovlivňování :-). Ale jinak souhlasím s tvým názorem, že dav má zvláštní příchylnost ke špatným řešením

17 Kontrastní bratr Kontrastní bratr | 26. ledna 2013 v 2:30 | Reagovat

Mile mě překvapila Malkielova sebereflexe, gratuluji.
Koho jsem volil já nenapíšu, třeba to poznáte z videa.

http://youtu.be/Rv5zCVw4_94

P.S. Volební komise se mohla picnout :-D

18 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 2:35 | Reagovat

[16]: Jo, šel jsem do sebe a usoudil jsem, že když už mám tu možnost volit, tak bych jí měl využít. I za situace, když nejsem žádným z kandidátů zcela nadšen.

[17]: Ty jsi vůůůůůůůůl. :-D  :-D  :-D  :-D

19 VendyW VendyW | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 8:33 | Reagovat

[17]: Geniální! :-D  :-D  :-D Sakra, tohle číro máme taky doma, měla jsem ho narvat mužovi na hlavu a do ruky by si mohl vzít jednu ze svých dýmek. Tu komis bych tedy ráda viděla, já když viděla ty zapšklý ksichty co byli tu u nás tak mi bylo jasný že kníže krom naší rodiny asi žádné další příznivce nemá....

20 VendyW VendyW | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 8:35 | Reagovat

Jsem ráda že jsi svůj názor nakonec změnil a jestli k tomu přispěla jen jedna jediná věta nebo celá hodina žvástů je jedno, hlavně že sis tu jednu která tě přesvědčila našel a vyrazil. :-)

21 Radka Radka | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 11:49 | Reagovat

Tak trochu Tě podezřívám, že Tě už nakoply komentáře pod minulým článkem, ale na tom nezáleží, protože jak jsi správně poznamenal: když máš právo volit, škoda toho nevyužít.;-
Demokracie je ošemetná, Amerika je nám krásným příkladem, kam já bych tedy s demokracií nikdy dojít nechtěla.
Demokracie je o obrovské vnitřní zodpovědnosti a když ji lidé nemají, končí to přesně podle slov Sokrata... )

22 kontrastní bratr kontrastní bratr | 26. ledna 2013 v 14:01 | Reagovat

Už se to roztáčí, už se to točí,
brzo se dozvíme, kdo bude kočí.

23 Iva Iva | 26. ledna 2013 v 16:32 | Reagovat

Točilo se točilo
ale málo
kolečko se nám polámalo.... :-(

24 kontrastní bratr kontrastní bratr | 26. ledna 2013 v 17:47 | Reagovat

Nezbývá než blahopřát soudruhu Šloufovi k volebnímu vítězství.
Zřejmě občanská krátkozrakost a ztráta paměti je neléčitelná česká choroba.
No, přežili jsme na hradě zloděje a narcise, tak přežijeme i lháře a hulváta. Howgh.

25 Radka Radka | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 19:10 | Reagovat

Škoda, že ani Tvá změna postoje nestačila :-(

26 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 20:32 | Reagovat

[20]: Leč, ani změna mého názoru nic nezměnila na tom, že v současnosti má navrch v této zemi levice. Nikoliv proto, že by levice zde byla tak dobrá, ale proto, že je tady tak příšerná pravice, které žene voliče do náruče levice. ;-)

[21]: Vzhledem k tomu, že jsem Váhy, tak mi to vždycky chvíli trvá, než se mi ty rozhoupané misky uklidní. ;-)  :D

[24]: Zřejmě je potřeba vystřídat na Hradě všechny záporné povahové vlastnosti, aby si lidi udělali obrázek o tom, jaký vlastně má prezident být. ;-)  :D
Jen si nejsem tak úplně jist, jestli by byl na Hradě lepší Mirda Šlouf nebo Mirda Kalousek. :-D

[25]: Bohužel mám jen jeden hlas. ;-)

27 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 20:33 | Reagovat

[23]: Ani bráchovo číro moc nepomohlo. :-D

28 Míra Míra | 27. ledna 2013 v 22:38 | Reagovat

Jsi Frajer! Ne kvůli tomu, koho jsi volil ale že... :-)

29 Vendy Vendy | Web | 27. ledna 2013 v 23:16 | Reagovat

Kruci. A já tu debatu nesledovala! Chyba, chyba, fatální chyba. :-?  8-)
Ale ne. V tomhle případě mi to připadalo, jako vybrat si mezi hnojem a močůvkou. Volit menší zlo - jaká to je svoboda volby?
Taky se říká, řeč plyne a voda teče. Tak nějak si vzpomínám na spoustu předvolebních slibů Topky, například. I když o tom volba prezidenta není.
Já to neřeším. Sice jsem byla hodit lístek, ale příliš to neprožívám. A rozhodně tě nebudu kamenovat za tvé rozhodnutí, ani kdybys volil toho druhého. Stejně je to cirkus pro lidi, aby se měli čím zabavit, a kdoví co se mezitím vymýšlelo za další způsoby, jak z nás vyrazit peníze. :-?

30 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 28. ledna 2013 v 1:09 | Reagovat

[29]: Já vím, že třeba kecal. I pro mne měli oba kandidáti příliš mnoho chyb. Ale nakonec jsem se rozhodnul volit, když to byla první přímá prezidentská volba. Nakonec ale stejně vyhrál druhý kandidát, z kterého taky nejsem nijak odvázaný.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama