Praktické odkladiště Malkielových myšlenek
______________________________________________________________________________

Typický blog za hranicí dobrého vkusu

______________________________________________________________________________

Šláfnberk a břichomluvec

22. ledna 2013 v 22:59 | Malkiel |  Témata týdne
Mnozí lidé si od přímé prezidentské volby slibovali změnu. Již první kolo volby však ukázalo, že tito lidé mají smolíka. Žádná změna se nekoná. Do druhého kola postoupili dva političtí mastodonti. Golémoidní břichomluvec Miloš Zeman a kníže "Šláfnberk". Tedy nic nového pod sluncem, žádná změna.
Miloš Zeman se v politice pohybuje od roku 1990 a na rozdíl od svého konkurenta to nijak nezastírá. Karel Schwarzenberg se v české politice pohybuje stejnou dobu, leč sám sebe označuje za muže současnosti, ba dokonce budoucnosti.

Aby si tento pětasedmdesátiletý stařec dodal punc novosti, tak si na předvolebních plakátech nasadil pankáčské číro a vyrazil s ním do sociálních sítí. Což lze považovat za chytrý tah, protože jeho adolescentní fanoušci jsou vesměs kratší dobu na světě, než je on v politice. Tudíž nemohou vědět, že pan kníže Šláfnberk už v roce 1990 poklonkoval na Pražském hradě Václavu Havlovi a vypoklonkoval si na rozdíl od mnohých jiných nadstandardní restituce. Kupodivu podle rakouského právního zákoníku a nikoliv českého.
Po uspokojení svých restitučních nároků se vrhnul na privatizaci státních podniků. Když i zde ukojil své choutky, tak se konečně vrhnul do skutečné politiky. Čímž se stal největším politickým turistou České republiky. Jako vývěsní štít byl ochoten kandidovat prakticky za kohokoliv, kdo o něho projevil zájem. Především to byly strany ODA a US-DEU. Po zániku těchto stran se stihnul ještě spřátelit se stranami Cesta změny, Zelenými a KDU-ČSL. Až nakonec zakotvil v TOP 09. Opět pouze jako maskot. Tentokrát jako maskot hyperšejdíře Kalouska.
Nikoho z vyjmenovaných politických stran nezajímaly jeho politické schopnosti, které nejsou nijak valné. Jeho jedinou devizou je jeho šlechtický původ a noblesní chování, které působí značně odlišně od běžného křupanského chování většiny českých politiků.
Noblesní chování se mu vesměs vyplatilo, protože kromě podivných restitucí si během své politické kariéry ještě stihnul nadojit spoustu dotací ze státní pokladny na údržbu svého majetku.
A to navzdory tomu, že není žádný švorcák, protože je hlavou nejbohatšího rodu ve střední Evropě.
Chcete mít na Hradě takového člověka? Chcete mít za prezidenta člověka, jehož rétorické schopnosti jsou nulové? Chcete mít na Hradě starce, který je schopen usnout kdekoliv? Nejen v českém parlamentu, ale i na pódiu při mezinárodním fóru v Bělehradě, či na strážní věži v bitevní zóně v Afganistánu při návštěvě našich bojových jednotek. Já teda takového člověka za prezidenta nechci, neboť by hrozilo, že při napadení našeho státu by místo vyhlášení mobilizace usnul.
Další velkou skvrnou na zdánlivě počestné tváři pana knížete je jeho tandemista Kalousek. Nemohu věřit člověku, který má tohoto šejdíře za svého politického partnera.

Vraťme se k Miloši Zemanovi. Tento bývalý prognostik je na rozdíl od nevzdělaného Šláfnberka velmi inteligentní a vzdělaný. Navzdory své inteligenci se však často chová jako hulvát. Pro mě osobně má tento člověk mnohem méně negativních vlastností než Šláfnberk. Především není chamtivý a nejde mu o majetek. Na rozdíl od pana knížete, který se ve hromadění majetku vysloveně vyžívá. Asi jako jeden z mála politiků, kteří se angažovali v politice divokých devadesátých let, si Miloš Zeman nic nenakradl.
Inteligencí zjevně převyšuje dementnícího Schwarzenberga. Důkazem nastupující demence pana knížete je jeho prohlášení o Benešových dekretech. Takový projev by snad mohl potěšit Sudetské Němce. Pokud by ovšem směli volit našeho prezidenta.
Nikoliv však české občany, kteří jsou na revidování výsledků druhé světové války a následných událostí dosti citliví. Zhruba třetina obyvatel naší země totiž žije v oblastech, které jsou Sudetskými Němci považovány za jejich vlastnictví.
Navzdory některým kladným vlastnostem Miloše Zemana však pro mne ani tento člověk není přijatelným jako prezident naší republiky. Zejména kvůli jeho neskrývanému hulvátství. Pan Zeman totiž trpí jednou speciální úchylkou, kterou mám pojmenovanou jako "arogance intelektu".
Tato úchylka se projevuje zejména u lidí s nadprůměrnou inteligencí, ale průměrnou morální vyzrálostí.
Už jsme si užili dost mezinárodní ostudy s Václavem Klausem. Nechci se dožít situace, ve které by prezident Miloš Zeman při státní návštěvě Velké Británie řekl královně do očí, že je hnůj a póvl.
Stejně tak se nechci dožít situace, při které by prezident Schwarzenberg po několikaminutovém blekotání usnul s hlavou na klíně první dámy Spojených států amerických.
Nechci na Hradě ani Zemana, ani Schwarzenbega. Ani jeden z těchto pánů totiž pro mě nesymbolizuje žádnou změnu v dosavadní žalostné politice tohoto státu. Přítomnost kteréhokoliv z nich v prezidentském křesle by totiž tuto žalostnou situaci jen podtrhovala.
Proto volit nepůjdu a osud volby nechám v rukách ostatních voličů. Ať si vyberou oni, bude to jejich prezident. Můj nikoliv.



 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Míra Míra | 22. ledna 2013 v 23:25 | Reagovat

Volba toho či onoho je každého věc. Zaplať třeba příroda.
Různé názory je třeba ctít. Ctím i vaše, ale to neznamená, že se mi nemůže nezdát, že tvůrčí temno pokračuje.

2 Kontrastní bratr Kontrastní bratr | 22. ledna 2013 v 23:46 | Reagovat

Myslím si, že nejít k volbě není ŕešení. Když nechci ani jednoho, jdu a vhodím přetržený, tj. neplatný hlas. Tím je to jasné, a můj neplatný (tj. nesouhlasný) hlas je evidován. Jak si vybrat ze dvou zel? To menší ? Jisté je to, že bych nerad viděl na Hradě Zemana, jak střídá svého oposmluvního kámoše Klause. :-!

3 Míra Míra | 22. ledna 2013 v 23:48 | Reagovat

Proč zrovna Šláfenberka? Jsou faktem vaše sentence o tom, kdo koho převyšuje inteligencí a podobně? Nejsou to spíše také emoce?
Ale nechci se hádat. Jen mi tentokrát vaše poznámky připadaly méně humorné, méně jiskřivé, a vůbec. A tak to píšu, to je vše.

4 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 22. ledna 2013 v 23:49 | Reagovat

[1]: [1]: Bez té jedovaté poznámky na konci bych tento komentář bral. Mé tvůrčí temno se projevuje tím, že slepě neobdivuji knížete Šláfnberka? Nebo Zemana? Hmm, zvláštní příměr. Pro mě jsou při hodnocení lidí důležitá fakta, nikoliv emoce. ;-) A na základě těchto faktů pro mě není přijatelný ani Schwarzenberg, ani Zeman.

[2]: Já tady v tom případě nevidím ani větší, ani menší zlo. Tak snad jedině že bych na projev nesouhlasu nablil do volební urny. :D

5 David Pavel Bachmann David Pavel Bachmann | E-mail | Web | 22. ledna 2013 v 23:50 | Reagovat

Mám naprosto shodný názor, takže článku dávám všechny hvězdičky a sdílím na Facebook. Na FB vidím jeden z velmi negativních důsledků zavedení přímé volby. Tím je ještě mnohem větší polarizace společnosti. Moji příbuzní z chudších regionů volí a na FB propagují Zemana, zatímco relativně bohatší Pražáci jim nadávají do socek, ždímaček státu a podobně. Inteligence těch debatujících je většinou dosti žalostná. Celá pitomá kampaň vytváří ve veřejnosti očekávání, že s tím či oním prezidentem opravdu příjde změna. Jsem dost starý na to, abych něčemu takovému věřil. To jediné, co opravdu můžeme měnit, jsme my sami.

6 Míra Míra | 22. ledna 2013 v 23:55 | Reagovat

[2]:
Termín oposmluvní kámoš mě rozchechtal. Smíchu je málo. Díky.

7 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 22. ledna 2013 v 23:57 | Reagovat

[3]: Co je emotivního na tom, že Schwarzenberg nebyl schopen dokončit ani jednu ze tří vysokých škol, které začal studovat? Zatímco Zeman i přes režimní průtahy udělal nejen vysokou školu, ale i vědeckou kandidaturu.
Jinak jsem ten původní komentář doplnil i o Zemana, abych náhodou někomu nepodsouval, že je něčím příznivcem.

8 Míra Míra | 22. ledna 2013 v 23:58 | Reagovat

[5]:
Ano, kampaň je pitomá. Sledovat diskuse na internetu je tristní. I na jiná témata. A bez výhrad podepisuju to, že jediné, co můžeme měnit, jsme my sami.

9 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 0:02 | Reagovat

[5]: Mě to bohužel připomíná období normalizace, kdy byl národ rozdělen na ty, kteří souhlasili s ruskou okupací a na ty, kteří byli proti. Nyní je to dost podobné. Národ je rozdělen na ty, kteří často dosti slepě preferují Schwarzenberga, aniž by o něm něco vůbec věděli a na ty "špatné", kteří jsou proti němu.

10 Míra Míra | 23. ledna 2013 v 0:03 | Reagovat

[7]:
Neobhajuji knížete. Jen se bouřím proti jednoduchým závěrům.Papír ze školy často neříká nic o opravdovém vzdělání, rozhledu, inteligenci, atd...

11 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 0:04 | Reagovat

[6]: To, co je u nás posměšně nazýváno "oposmlouvou", je v západních demokraciích běžným způsobem vládnutí. Nutno ovšem poznamenat, že tam je mnohem vyšší politická i občanská kultura.

12 hagridihratkysestiflercimcapem hagridihratkysestiflercimcapem | Web | 23. ledna 2013 v 0:05 | Reagovat

já také volit nepůjdu, je to děs

13 Míra Míra | 23. ledna 2013 v 0:06 | Reagovat

[9]:
A z čeho vycházíte? Vždyť může nakrásně vyhrát volby Zeman. A přirovnání s ruskou okupací teda dost kulhá, nezlobte se.

14 Míra Míra | 23. ledna 2013 v 0:08 | Reagovat

[11]:
No, to by bylo na dlouho. Vzdávám se.

15 David Pavel Bachmann David Pavel Bachmann | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 0:09 | Reagovat

[9]: Hrozně mě štvou naše média. Posluchačům, divákům i čtenářům se podsouvá, že Zeman je Hulvát, knížepán je noblesní. Zemana volí nevzdělaní, knížete pak lidé s VŠ. Přitom ta volba souvisí se sociální situací jedince daleko víc, než s jeho vzděláním. Hned první den po prvním kole voleb vypsala sázková kancelář Tipsport kurzy. Na Zemana byl 2,40, na Šláfnberga 1,45. Co vede bookmakery k takovému optimizmu? Vědí snad něco, co já ne? Sociálními sítěmi počínaje, veřejnoprávními médii konče, -- byť rádoby vyváženými pořady - se tu manipuluje veřejným míněním v Karlův prospěch.

16 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 0:10 | Reagovat

[10]: Bouříš se proti jednoduchým závěrů, ale sám jako argument používáš jedinou větu z článku, ale doložitelné a všeobecně známé argumenty necháváš jaksi bez povšimnutí. Není to taky náhodou jednoduchý závěr? ;-)

17 Míra Míra | 23. ledna 2013 v 0:15 | Reagovat

Bouřil jsem se proti konkrétnímu komentáři č.7.

18 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 0:17 | Reagovat

[13]: Vycházím z hysterie, kterou vyvolávají příznivci Karla Schwarzenberga, pokud se někdo otře o jejich idol. Podobná hysterie byla zjevná i v době normalizace. Kdo je pro a kdo je proti.
Apropó, chtěl bych vidět, jak při ucházení o zaměstnání přesvědčujete nějakého personalistu, že papír ze školy neříká vůbec nic o vašem skutečném vzdělání. :D
Člověk, který není schopen dokončit ani jednu ze tří vysokých škol, je blbec. A nic na tom nemění ani jeho modrá krev, protože to není jeho zásluha, kde se narodil. ;-)

19 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 0:19 | Reagovat

[17]: Já to bouření jaksi sleduji již od prvního komentáře. ;-)

20 Míra Míra | 23. ledna 2013 v 0:21 | Reagovat

[19]:
V tom případě to vypadá, že jsem šlápl do hovna. Díky za diskuzi. Mějte se.

21 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 0:25 | Reagovat

[15]: To je dosti zajímavé, že bookmakeři tentokrát nevycházejí z reality. Názory sázkařů se totiž značně rozcházejí s názory bookmakerů. Zatímco sázkaři více sázejí na Zemana, tak bookmakeři dávají kurs na Schwarzenberga.
Chování některých lidí je trapné a ubohé. Dejdara například vyškrtli ze seriálu Zdivočelá země, protože vyjádřil podporu Zemanovi. Podobná vlna nenávisti se snesla i na Filipa Renče.

22 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 0:26 | Reagovat

[20]: Taky děkuji za diskuzi a omlouvám se, že nesdílím nadšení ani pro jednoho z kandidátů. ;-)

23 David Pavel Bachmann David Pavel Bachmann | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 0:36 | Reagovat

Bookmakeři mění kurzy každý den. Aktuálně je na Zemana 1,45, protože sázkaři na něj dávali i přes vysoký kurz.
Celá ta devítka kandidátů byla dost tristní. Když odhlédneme od faktu, že přímá volba je v našem politickém systému naprosto nesmyslná, tak jsem přecejen čekal nějaké nové osobnosti. Před prvním kolem jsem chvíli uvažoval jen nad Roithovou, ale protože je z KDÚ a jejími jedinými výraznými tématy jsou sňatky buzerantů a potraty, hlas jsem jí nedal a k volbám jsem nešel. Diensbiera staršího jsem si vážil, i když to byl reformní komunista. Mladého ale vůůůbec nemusím! Franze neznám, Táňa ničím nezaujala, Fischer by byl jen figurkou politických stran a Bobošíková nestojí ani za komentář.
Zajímavé je, jak špatně dopadl Sobotka. To je relativně slušný člověk, přestože je v ODS. Čekal jsem, že 10 % určitě udělá. Je vidět, jak si lidi váží předsedy senátu.

24 Čerf Čerf | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 0:39 | Reagovat

Mně nevadí připustit, že budu volit podle emoce, dokonce to považuji za správné. Avo, měl jsem vybraného jiného kandidáta (přesněji řešeno kandidátku), který však nakonec do voleb bohužel nešel. No a z nabídky, který byl v prvním kole, jsem si vybral právě pana Schwarzenberga a u této volby setrvám, ochotně a uvedeným argumentům navzdory. Nebudu uvádět žádné protiargumenty, protože jednak argumentů pro i proti zaznívá odevšad dost, jednak je nepotřebuju stavět na odiv, a taky si myslím, že většina argumentů je ve skutečnosti stejně dokonstruovávána zpětně právě kvůli objektivizaci původní (a primární) emoce, ať už kladné nebo záporné :-).

Jen chci podotknout, že pro sebe mám definici blbce posunutou úplně mimo vzdělávací systém, protože znám řadu blbců, kteří jsou schopni dokončit čtyři vysoké školy ze tří pokusů :-).

25 Kitty Kitty | Web | 23. ledna 2013 v 0:40 | Reagovat

Článek mi udělal pěkný gulage v názorech. Asi využiju tu možnost a vhodím přetrženej lístek.
Chlapi, nehádejte se eště vy! Stačí, co na nás furt chrstají média. Ti jsou pro mě zplůdcem veškerýho (skoro) zla. Nenechte se nasírat. Myslet a diskutovat můžete... ;-)

26 Arcana Arcana | Web | 23. ledna 2013 v 0:54 | Reagovat

Perfektně napsáno, myslím si v podstatě totéž, ale nevěděla jsem jak to vyjádřit.. Myslím že tahle země se řítí do pěkných sraček, ať už bude zvolen jeden nebo druhý.

27 Kitty Kitty | Web | 23. ledna 2013 v 0:58 | Reagovat

[26]: Promiň, myslím si, že prezident nemá zase tak moc pravomocí, jak se oni sami prsí. Nebudou toho moct tolik stíhat, kolik nám teď předkládají k uvěření. Navíc - semelou je jejich poradci a lobbisti a budou jen dalšími v řadě... 8-)

28 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 0:59 | Reagovat

[23]: Sobotka podle mne odnesl tu Klausovu amnestii. Nicméně jsem jej i tak považoval za nevýrazného kandidáta, navíc spojeného s nechvalně známou korupční politikou ODS. I když se tváří, jako kdyby byl úplně mimo. Kdyby byl opravdu mimo, tak by nemohl kléta dělat předsedu senátu.

[24]: Já netvrdím, že absence vysokoškolského vzdělání automaticky dělá z člověka blbce. Zejména u lidí, kteří ani vysokou školu dělat nechtějí a rozhodnou se vzdělávat jiným způsobem. Pokud ale někdo chce mít mermomocí vysokou školu a ani jednu není schopen dokončit, tak jej za blbce považuji. Schwarzenberg začal studovat práva ve Vídni, kde mu to nešlo. Tak přešel na provinční univerzitu do Štýrského Hradce, o které se domníval, že bude lehčí. Ani tam se mu však nezadařilo. Nakonec šel studovat lehčí lesnickou školu do Mnichova. Ani tam mu však pšenka nekvetla, tak údajně z důvodu nutnosti převzetí dědictví opět nedokončil. To už je podle mě dost na pováženou. ;-)

29 Arcana Arcana | Web | 23. ledna 2013 v 1:02 | Reagovat

[27]: To neříkám, rozhodně se nebudou dít nějaký šílený změny, ale bude to pořádná ostuda ve světě, ať vyhraje jeden nebo druhý.. Karel neumí mluvit, a Miloš sice ano, ale za to jen hloupě a sprostě.. Ale co, stydět se za prezidenta už jsme si zvykli u Klause :)

30 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 1:09 | Reagovat

[26]: Musím tě opravit. Tato země se neřítí do sraček, nýbrž v nich už dávno je. ;-)  :D
[27]: Máš pravdu, že prezident má málo pravomocí. Nicméně, i tak mohou ty jeho okleštěné pravomoci být dosti nebezpečné, jak nám ukázal Klaus svojí amnestií.
V případě zvolení Kalouskovy loutky Schwarzenberga mám však silné obavy, že by nám z Hradu nenápadně vládnul Kalousek, což bych považoval za národní tragédii. Že by třeba Schwarzenbergových prezidentských pravomocí využil k tomu, aby ze státu konečně vytloukl deset miliard pro svého kamaráda a spolušejdíře Pepu Šťávu z kauzy Diag Human.

31 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 1:10 | Reagovat

[29]: To je fakt, že se ostudě nevyhneme. To jsme mohli rovnou zvolit pokérovaného France. Když už ostuda, tak pořádná. ;-)  :D

32 Kontrastní brat Kontrastní brat | 23. ledna 2013 v 1:39 | Reagovat

[31]: Tomu jsem dal hlas v prvním kole, leč to bxlo málo. Podle mně je ze všech kandidátů nejchytřejší. A navíc bychom měli výborné vztahy třeba s Papuou Guineou :-D  A tak vyzdobeného  prezidenta nikdo nemá

P.S. Škoda, že nemohl kandidovat Cimrman :-D

33 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 2:49 | Reagovat

[32]: To je škoda, protože Cimrman by nepochybně vyhrál. :-D

34 jana-janishka jana-janishka | Web | 23. ledna 2013 v 6:36 | Reagovat

Ahoj,dáš mi prosím hlas pro jana-janishka?
Tady: karinka28.blog.cz/1301/soutez-o-sperk-kdo-se-stane-vitezem
Předem mockrát děkuju a hlas ti klidně oplatím!
A promiň za reklamu!
PS:Máš pěkný blog!

35 VendyW VendyW | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 8:34 | Reagovat

Tak, a co teď....Musím říct, že jsi mne trochu překvapil. Jo, překvapil. Doteď jsem si myslela že jsi člověk nad věcí.Ale naprosto v tvém čánku vidím onu nechutnou hysterii a určitou neinteligentnost davu kterému k zavření očí a úst stačí dávat pivo za tři koruny a navařit kotel guláše zdarma. Tím nechci říct že jseš nutně takový člen davu. Já za sebe dávala hlas jedné z dam, opravdu dámě a ne televizní trhovkyni. A teď budu volit knížete. Nevadí mi že nemá vysokou školu, ona totiž nezaručuje jak už zaznělo v mnoha komentářích to že bude někdo zákonitě inteligentní. Nevadí mi že jeho žena nemluví česky, neboť při státních návštěvách se mluví všemi možnými jazyky jen ne česky, a kdy jsme měli v historii první dámu která perfektně ovládá šest světových jazyků? Docela by mne zajímalo jestli někdo zvedl hlas v této věci když se stal presidentem Masryk a jeho žena byla Američanka. Nejsem nadšená z věku ani jednoho z kandidátů, to ani náhodou. Ani jeden z nich není lilie bílá, oba jsou pěkně umazaní od politiky. Ale nelíbí se mi ty přízemní a nechutné útoky na knížete protože to jen dokazuje že u nás se stále i po těch letech daří živit ona nenávist k těm, kteří jsou šlechtici i krví. A při tom by se od nich měli učit všichni ministři financí a hospodářství o tom co to je udržet a zvelebovat svěřený majetek. Budu ho tedy volit, protože je pro mne absolutně nemyslitelné dát hlas někomu kdo byl nejdřív komunista a pak se za své dráhy v "lidumilné" ale hlavně prachomilné ČSSD podílel na startu toho marastu v kterém se dneska ocitáme.

36 Janinka Janinka | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 10:13 | Reagovat

Pan kníže je pro mě nepřijatelný kandidát a pokud za jeho raketovým nástupem stojí mladí, kterých když se zeptáš, proč ho volili, ti odpoví, že jim to řekla ségra, brácha, máma... tak tedy potěš. Budu volit Zemana a nebudu tu plácat nesmysly, že to je proto, že je to menší zlo, jako spousta ostatních :-).
Jinak jsem si dovolila takový malý šťouchaneček do pana knížete, ale on má velký smysl pro humor, tak by se určitě nezlobil... :-D - http://moje-mozkovna.blog.cz/galerie/blbinky#91069189

37 Iva Iva | 23. ledna 2013 v 10:49 | Reagovat

[36]: :-D Tak jsem si říkala, že do žádné předvolební diskuze nevlezu, ale kníže Hajánek z Hajánkova mě dostal.  Zemana(tou jeho sprostou kampaní si připadám ponížená) fakt nemůžu zase já, ale hlavně když je pořád ještě sranda. Co jiného nám taky zbývá. :-)

38 VendyW VendyW | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 11:58 | Reagovat

No a co řekneš na to, že by nám pan Zeman chtěl pod pokutou 5000 Kč přsdepisovat volební povinnost? :-?

39 Charlie Charlie | Web | 23. ledna 2013 v 12:47 | Reagovat

[36]: Mě je 20, zatím se ještě považuji za mladou a stejně jako jsem volila v 1. kole, tak i ve 2. kole budu volit Karla. Ne proto, že mi to někdo řekl, ale protože jsem se s ním shodla na několik věcech.
Jeden za všechny - školné na VŠ. Myslím, že to přispěje k tomu, aby lidi začli něco dělat, pokud budou chtít titul. Vysvětlím. Ti, co mají rodiče, kteří vydělávají víc, tak si myslím, že by to neměl být pro ně problém, aby jejich potomci měli taky vzdělání a třeba po nich místo v práci. A ti, co by neměli možnost a opravdu by moc chtěli, tak by si našli brigádu.
Časté argumenty, že usne, neumí mluvit nebo neumí hymnu, vážně neberu jako argumenty.

U Miloše se nemůžu přenést přes to, že je to převlečený komunista. Nebo ve Vás snad tenhle článek nevyvolává pocit z dob komunismu? (http://www.novinky.cz/domaci/291035-zeman-chce-prosadit-volebni-povinnost-sankcemi-uvazuje-o-pokute-5000-korun.html) Ano, myslím, že by lidé měli vyjádřit svůj názor a volit místo, aby seděli v hospodě a nadávali. Na druhou stranu nemůžeme nikoho nutit. A ještě navíc pod výhrůžkou pokuty.
BTW: To by se týkalo všech, co jste tu napsali, že volit nepůjdete. ;-)

40 Janinka Janinka | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 13:11 | Reagovat

[37]: Chtěla jsem si udělat legraci i z Miloše, protože se o něm mluví pořád jako o alkoholikovi, ale fotografii jsem našla jen jednu a z té by nebyla hezká koláž :-D.

[39]: Já samozřejmě nemyslela všechny mladé, pár jich to má v hlavě i srovnané.
Co se týká titulů VŠ, myslím, že jsou v dnešní době mladými lidmi všeobecně přeceňovány, neboť jen málo z nich je připraveno na to, že se svým titulem budou po skončení vysoké školy třeba sedět za pokladnou v supermarketu... A asi se pohybuji v úplně jiných kruzích, ale neznám nikoho, kdo by po dostudování nastoupil místo v práci po svém rodiči, jedině snad soukromník. Jinak to zní jako z jiné planety... :-D

Na komunistickou minulost prezidentského kandidáta mám hodně podobný názor, jako pan Miroslav Jašurek zde - http://respekt.ihned.cz/c1-56430430-anketa-komunisticka-minulost-prezidentskych-kandidatu

41 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 14:07 | Reagovat

[35]: Co je hysterického a přízemního na tom, že jsem stručně popsal dosavadní působení pana Schwarzenberga na naší politické scéně od roku 1990? Napsal jsem tam snad nějakou nepravdu?
Zatímco Zeman ten marast nastartoval, tak pan kníže v tom marastu dál vesele jede a se svým stranickým soukmenovcem Kalouskem ten marast ještě více prohlubuje.
Pokud vím, tak o jeho manželce jsem se nikde nezmiňoval.
Pro mne prostě není přijatelný ani jeden z těchto dvou kandidátů. Proto volit nepůjdu, jelikož je to mé právo, které nikdo nemůže zpochybňovat. ;-)

42 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 14:09 | Reagovat

[36]: To sis teda dovolila dost, veřejně se přihlásit k podpoře MIloše Zemana. To se v naší politicky i kulturně vyspělé zemi nenosí. ;-)  :D Za to bys měla být veřejně pranýřována ;-)  :D

43 Kerria Kerria | Web | 23. ledna 2013 v 14:10 | Reagovat

Článek patří určitě k těm lepším, to se ostatně pozná podle  množství komentářů. :-D

V prvním kole jsem nevolila, protože mého favorita mi odstranili a z těch zbývajících mě nikdo nezaujal. Měla jsem jen jasnou představu které dva kandidáty nechci. Bohužel oba se dostali i do druhého kola, takže zas není z čeho vybírat.

[39]: Pokud by některý z kandidátů usiloval o prosazení možnosti odevzdat PLATNÝ prázdný hlas, tak si k tomu klidně může přidat i tu povinnou účast. :-D Okamžitě ho začnu vychvalovat až do nebe a zdarma mu budu dělat reklamu na všech místech, kde budu moci. ;-)

[2]: Sice je započítán, ale jinak má ve volbách stejnou váhu, jako když se na to vykašleš. Sice toto doporučení občas koluje různě mezi lidmi, ale není to pravda.

44 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 14:18 | Reagovat

[40]: Názor Miroslava Jašurka bych považoval za vysoce objektivní. Nic není jen černobílé a věci se vždy musí posuzovat v kontextu s danou dobou a danou situací. Stejně jako není například vhodné šmahem odsuzovat všechny lidi, kteří například podepsali spolupráci s STB.
Podle mě je opravdu velký rozdíl mezi člověkem, který vstoupil do KSČ v době politické obrody našeho politického systému za tzv. "socialismu s lidskou tváří" v roce 1968 a mezi člověkem, který tam vstoupil v době normalizace po okupaci Sovětským Svazem.

45 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 14:28 | Reagovat

[43]: Můj kandidát dopadl stejně jako ten tvůj. ;-) Stejně jsem na tom i s těmi kandidáty, které jsem v druhém kole nechtěl mít. Tudíž taky nemám z čeho vybírat, o čemž je vlastně celý tento článek.

46 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 14:34 | Reagovat

[39]: Označit Miloše Zemana za převlečeného komunistu, je poněkud zjednodušené. On sice vstoupil do KSČ, ale v době politické obrody na jaře 1968. Za dva roky byl ovšem z KSČ vyloučen kvůli jeho nesouhlasu se sovětskou okupací a následná léta byl komunisty naopak perzekuován.
Ještě bych ti chtěl položit takový dotaz, kdy asi tak má student sehnat brigádu, když je u nás každý desátý člověk nezaměstnaný?

47 Kerria Kerria | Web | 23. ledna 2013 v 14:42 | Reagovat

Ale tihle jsou roztomilí. Nechat je udělat v životní velikosti a mohli by prezidentovat oba. Stejně by si toho nikdo nevšiml
http://lenkalenca.blog.cz/1301/volba-prezidenta :-D

48 Janinka Janinka | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 15:05 | Reagovat

[42]: Šak co, žiju jen jednou :-D. My jsme tak politicky a kulturně vyspělá země a lidé u nás tak milí a hodní a vzdělaní :-D, jakmile máš jiný názor a vyslovíš ho, většina z nich tě označí za kreténa a začnou se s tebou štěkat. A to jim ho ani necpeš a nesnažíš se nic vysvětlovat...

[39]: Ještě k té účasti - ona to není žádná novinka, o tom se mluvilo u nás už před lety a tato povinnost je zavedená ve spoustě zemí, třeba v takovém Rakousku byla zrušená po pětasedmdesáti letech až v roce 2004. Kdyby mi byla daná možnost odevzdat prázdný hlasovací lístek, přesně, jak píše Kerria, klidně, protože i prázdný lístek něco sděluje. Ale rozhodně je to lepší, než když vyjdou k urnám skalní příznivci komunistů, využijí znechucení ostatních NEvoličů a pak to po volbách vypadá tak, jak to vypadá 8-O.

49 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 15:14 | Reagovat

[47]: Ti panáci jsou super. Navíc s dokonale vystiženou podobou. ;-)  :D

[48]: Štěkavost bych zařadil k našim základním národním vlastnostem. ;-)  :D
Já bych se přikláněl pouze k takové volební povinnosti, pokud bych směl do té volební obálky plivnout. :-D

50 VendyW VendyW | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 15:42 | Reagovat

[41]:Špatně jsi mě pochopil ty nejseš hysterickej, hysterie panuje všeobecně, měla jsem na mysli hysterii davovou a překvapení že podobně argumentuje člověk který mi připadá vždy a za všech okolností nad věcí, ne hysterii tebe jako jedince. Ale argumenty podobné se rozléhají všude kolem. Já vím, že ty ses o manželce nezmínil, to je ale také argumentace která zazněla přímo z úst paní nejvyšší Klívie, a která mi připadá dost zcestná, ale hned se jí zase chytne spousta chytrolínů. Je to všechno prostě hnus, což se dalo očekávat v okamžiku kdy přímá volba byla schválená. Jen mi prostě vadí to, jak jsou lidé zaslepení a tak strašně rychle zapomínají co tu komunisti napáchali. Já také nejsem nadšená z toho výběru, ale prostě pro mne je hodit prázdnou obálku alibismus. Ale pak si holt nebudeme moct stěžovat až to dopadne jak to dopadne....

51 Limonáda Limonáda | Web | 23. ledna 2013 v 18:49 | Reagovat

Úplně nejvíc mě dostalo, že by chtěl Zeman zavést volební právo neprávo. Platit pokutu, že se nedostanu k volbám by možná okradlo pár etnických menšin, co se nedozvědí, že nějaké volby jsou (tedy v dnešním světě už možná ne), ale jak k tomu přijde normální homo sapiens sapiens Čecho, když třeba náhodou k volbám nemůže, nebo omylem vlastně k volbám ani nechce (protože po vzájemném plivání pana S. a pana Z. na sebe jsou už tak zaplivaní, že ve mně nevzbuzují příliš dobrý pocit.

52 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 20:31 | Reagovat

[50]: Promiň, ale teď mi připadáš trochu hysterická ty. Já jsem si nějak nevšiml, že by některý z kandidátů byl aktivním komunistou nebo že by prosazoval komunistické myšlenky.
Pokud máš na mysli Miloše Zemana, tak ten vstoupil do KSČ jako mladý na jaře 1968 v období obrodného procesu pod názvem "socialismus s lidskou tváří". Za dva roky ho komunisti sami vyhodili kvůli jeho nesouhlasu se sovětskou okupací a následně byl komunisty sám perzekuován.
Jinak na Zemanovi nevidím nic komunistického. Svým založením je sociální demokrat s příklonem k liberální politice. Zde jako již tradičně u nás dochází k zaměňování pojmů levice a komunismus. Sociální demokrati a socialisti jsou normální demokratické levicové strany, které běžně fungují ve všech demokratických státech na světě. Zatímco komunisti jsou na základě svých ideálů krajní, tedy nedemokratická levice.
Jen na okraj bych poznamenal, že před rokem 89 u nás byl každý desátý člověk  členem KSČ. A většina z nich je stále mezi námi. Je tedy pravděpodobné, že i některý z tvých příbuzných či známých je bývalým komunistou. Jen to možná nevíš, protože se s tím lidé moc nechlubili.
Dále bych dodal, že bývalí komunisti nejsou nebezpeční. Nebezpeční jsou současní komunisti. A za to, že stále vzrůstají preference komunistů, bohužel může mizerná práce současné vlády, jejimž členem je právě Schwarzenberg a jeho strana TOP 09 v čele s Kalouskem a hrobařem zdravotnictví Hegerem.
Stále však tvrdím, že ani Zeman, ani Schwarzenberg nejsou pro mě přijatelnými kandidáty. Proto volit nepůjdu a ty si to nazývej jak chceš. Já jsem se zařekl, že tentokrát nebudu volit větší či menší zlo, kteréžto dilema musím podstupovat prakticky všechny volby za posledních dvanáct let.

53 Radka Radka | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 20:53 | Reagovat

[35]:[50]: I když riskuji, že budu prohlášena za hyterku, naprosto s Tebou souhlasím
Je fakt, že nálada ve společnosti je hustá, včera na mě vyjela sousedka, koho že budu volit a jestli né Zemana, tak kníže zavede euro a oni skončí na ubytovně, protože ne hypotéku v eurech mít nebudou. Může mi někdo říct, kdo ty kraviny lidem cpe do hlavy? Odkdy má prezident tolik pravovmocí, aby změnil vše v zemi a udělal z nás žebráky?
A Ty místo abys lidi bavil, ještě je tady rozeštveš???
Malkieli, zkus raději zase něco srandovního ;-) :-D

54 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 21:48 | Reagovat

[53]: Já jsem jen napsal svůj názor na kvalitu prezidentských kandidátů. To lidi se začali rozeštvávat sami, jak to ostatně v těchto dnech probíhá po celé zemi. A někteří se dokonce do mě začali navážet, že dostatečně nechválím jejich favorita.:-D
Nějaká sranda bude za chvíli. Snad. Jen doufám, že mi čtenáři nevynadají, jak mohu v takových vážných chvílích myslet na nějaké kraviny. ;-) :D

55 Radka Radka | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 22:11 | Reagovat

[54]:No mě to děsí, co jedna volba udělala s národem O_O
Sranda musí být, nakonec od toho tady jsi, ne? :-D

56 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 22:13 | Reagovat

[55]: Já bych řekl, že ta volba krásně odhalila ledví tohoto národa. ;-)

57 Radka Radka | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 22:16 | Reagovat

[56]:raději ani nechci odhadovat, co bude následovat po volbě samotné.

58 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 22:22 | Reagovat

[57]: Obávám, se že v některých místech by mohlo dojít k lynčování voličů vítězného kandidáta. :D

59 Janinka Janinka | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 22:39 | Reagovat

[57]: Já pevně věřím, že v sobotu večer, nejpozději v neděli, si hezky všichni padnou okolo krku a budou se mít zase rádi a všechno bude jako dřív :-). Ne, že by to bylo kdovíjak skvělé, ale rozhodně atmosféra nebyla tak hustá jako mlha u rybníka skřítka Rákosníčka :-D.

60 Radka Radka | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 23:35 | Reagovat

[58]:no Ty si z toho děláš srandu, ale moje sousedka je na to dost šílená O_O  :-D

61 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 23:40 | Reagovat

[59]: Já bych to zrovna na padání okolo krku moc neviděl. Nanejvýš si budou okolo krku padat příznivci vítězného kandidáta. A přitom mohou podle národního zvyku skandovat "Kdo neskáče, není Schwarzenberg, hop, hop, hop". Popřípadě Zeman :-D

62 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 23:41 | Reagovat

[60]: I šílení lidé jsou součástí této společnosti. Ale stejně vyhraje Zeman, takže se té sousedky nemusíš obávat. ;-)  :D

63 Kontrastní bratr Kontrastní bratr | 24. ledna 2013 v 0:09 | Reagovat

No ono, když si  dva padnou kolem krku, tak to na první pohled vypadá, že se drží pod krkem :-D

64 Iva Iva | 24. ledna 2013 v 1:29 | Reagovat

[63]: Oni se možná pod tím krkem drží, ale usmívají se u toho :-D

65 VendyW VendyW | E-mail | Web | 24. ledna 2013 v 7:57 | Reagovat

[52]:Ne hysterická ale spíš nasratá, kde se berou ty různí strašáci. Ano naše vláda je nejhorší asi ze všech  našich vlád, ale za to asi nemůže jen kníže. Jo můj tchán byl komunista to nezastírám, dokonce byl hned druhej nejvyšší na Výboru lidový kontroly. Neměli ani auto, ani chatu, bydleli v Břevnově v dva+jedna. A žil s bývalou velkou skautkou a živnostnicí kteří komunisti živnost sebrali. Byli spolu padesát let. Asi opravdu nemá cenu se kvůi tomuhle všemu srabu hádat, jen mne prostě některé argumenty  aono ty, ty, ty prostě štve....

66 Charlie Charlie | Web | 24. ledna 2013 v 13:41 | Reagovat

[40]: Nevím, ale mě to nepřipadá jako z jiné planety. Mám spoustu kamarádek, které už pracují s rodiči nebo jako já má přislíbeno po získání titulu práci. Možná máš pravdu v tom, že tuto výhodu mají jen ti, kterým ta firma patří. Všude jinde totiž chtějí praxi.

[43]: :-D Prázdnou obálkou jsem taky hlasovala. Ale ne u prezidenta, ale u krajských. U nás tam byl samý vůl.

[46]: Zjednodušené, aby to pochopili všichni. Byl u KSČ, chová se a vystupuje jako komunista a jeho "přívrženci" v "debatě" v té hospodě, co vysílala nova, taky.
Váš argument, že byl vyloučený z KSČ, je podobný jako nacistická minulost tchána Karla Schwarzenberga. On se od nich distancoval a na rozdíl od Miloše, který požádal o podporu komunisty.
Jasně, s podobnou otázkou jsem počítala. Myslela jsem to tak, že spoustu náctiletých začíná kouřit a pít alkohol už opravdu velmi mladí nebo vysedávají u pc místo toho, aby se učili a nebo třeba roznášeli blbé letáky.

Pokud vyhraje Zeman, jenom potvrdíme to, co si o nás myslí okolní země. A to, že jsem národ buranů.

67 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 24. ledna 2013 v 16:03 | Reagovat

[66]: To, že se chová a vystupuje jako komunista, ovšem rozhodně nemáš ze své hlavy.
Mě by fakt zajímalo, jaká je podle tebe specifikace chování komunisty? Kolik komunistů znáš, že máš takový přehled o chování a jednání komunistů? Prosazuje tady snad Zeman nastolení diktatury proletariátu, nebo něco podobného?
Obávám se, že Miloš Zeman nemůže za své příznivce.
Mimochodem, ta "autentická" reportáž z hospody byla zcela jasným manipulativním tahem televize Nova, aby ukázala lidem, jaké blbce má Zeman za své příznivce. A ty jsi na to jako mnmoho dalších zjevně naletěla. Věř tomu, že podobní blbci by se našli i mezi příznivci pana Schwarzenberga.
Roznášení letáků nikoho neuživí a už vůbec mu nevydělá na studia a na bydlení.
Jako diskutérka jsi co se týče argumentace velmi zdatná, jenže tvé argumenty jsou postaveny na odposlechnutých názorech, nikoliv na životních zkušenostech a skutečných faktech.
A jen tak mimochodem, Václav Klaus, pravicový politik, byl ve své první prezidentské volbě zvolen hlavně díky hlasům komunistů. Tak to prostě v demokratických parlamentních systémech chodí.

68 Charlie Charlie | Web | 24. ledna 2013 v 19:00 | Reagovat

[67]: Bohužel žiju v obci, kde se to především komunisty jenom hemží. (jižní morava) Možná ne, tak jak je můžete znát Vy, ale v "lehčí verzi" ano.
Pravda, nemám dost let na to, že bych zažila dobu před rokem 89, a stejně jako většina mých vrstevníků jsem ovlivněna rodiči, prarodiči a internetem. Novu za autentickou stanici vážně nepovažuju, ale sama si dokážu vytvořit názor.
Jinak díky z poklonu

A jen tak mimochodem, Klause, i když byl v ODS, tak nepovažuju za pravici. Už jenom, když si vzpomenu na své dojmy z jeho prvního zvolení prezidentem.

69 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 24. ledna 2013 v 19:18 | Reagovat

[68]: Pořád jsem se ale nedozvěděl nic o tom, co je podle tebe na projevech Miloše Zemana komunistického? Pokud tedy vůbec znáš rozdíl mezi sociálnědemokratickou a komunistickou ideologií.
Jinak s tím Klausem máš v podstatě pravdu. Téměř všechny zdejší pravicové vlády se ve své podstatě chovaly levicověji, než skutečně levicové vlády. Tím mám především na mysli zadlužování státu, zvyšování daní, rozšiřování státního aparátu a zvyšování podílu státu na životě občana. Tyto aspekty do pravicové politiky opravdu nepatří.

70 Iva Iva | 24. ledna 2013 v 19:41 | Reagovat

[66]: 40- Tak to přijde mně trochu z jiné planety. Můj syn už půl roku s titulem dřepí doma a nemůže najít zaměstnání. Podobně je na tom spousta jeho kamarádů.

71 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 24. ledna 2013 v 20:03 | Reagovat

[70]: Tvůj syn se holt narodil ve špatné rodině. Měl se narodit v podnikatelské rodině, která by mu zajistila práci ve vlastní firmě, jak zní rady nahoře. ;-)  :-D
A nebo teď může roznášet letáky, to je prý dost dobrý džob. :-D

72 mengano mengano | E-mail | Web | 25. ledna 2013 v 8:53 | Reagovat

[71]: Nezlob se, ale zajistit svým dětem práci ve vlastní firmě, nepovažuju za nic špatného. Trochu to z tvé mírně jedovaté odpovědi čouhá ;-)

K tématu. Zeman se chová jako buran. Dobrá, někomu se to může líbit, každý holt preferuje něco jiného. Ale mně osobně víc vadí, jakým způsobem (spolu s Klausem) hrají na ty nejnižší pudy lidí. Vytažená karta nacionalismu, hysterické řvaní kvůli dekretům, strašení jednodušších jedinců návratem Sudeťáků... promiň, ale to je dost přes čáru. Nemůžu volit člověka, který naprosto cíleně rozeštvává lidi. Jak může mluvit o tom, že chce být prezidentem všech, když zcela pragmaticky usiluje o hlasy vyvoláváním nenávisti. Podívej se kolem sebe - lidi se už mezi sebou skoro rvou. Byla takováhle atmosféra v prvním kole? No nebyla, protože s odpornými podpásovkami pan inženýr, vzdělaný člověk, vyrukoval až teď.
Je každého věc, koho bude volit, je zbytečné se kvůli tomu hádat (ať už tady nebo kdekoliv jinde).
Dobře to napsal Čerf - zkusme to bez zbytečných emocí.

73 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 25. ledna 2013 v 9:36 | Reagovat

[72]: Na zaměstnávání dětí ve vlastní firmě rozhodně není nic špatného. Jenže jaksi logicky všichni mladí tuto možnost nemají. Tudíž to není tak jednoduché, jak se slečna nahoře snaží naznačit. Můj syn například sháněl práci rok a půl.
Co se týče Zemana, tak v článku píšu, že ani on pro mě není přijatelným kandidátem na prezidenta právě kvůli svému hulvátství. Stejně tak pro mne není přijatelný ani Schwarzenberg kvůli v článku popisovaným důvodům. Proto volit nebudu a nechám to na ostatních lidech, kterým aspoň jeden z těchto kandidátů vyhovuje.

74 Iva Iva | 25. ledna 2013 v 9:48 | Reagovat

[72]:71 Myslím, že to bylo myšleno tak, že moc jiných možností pro čerstvé absolventy dnes není. Kdo nemá rodiče v prosperující firmě, či dobré známé, ten má prostě smůlu. Často musí vzít práci, která neodpovídá jeho vzdělání.

75 mengano mengano | E-mail | Web | 25. ledna 2013 v 11:14 | Reagovat

[74]: Souhlasím, že práce pro všechny lidi s titulem není. Možná je na místě se zamyslet, jestli je v pořádku systém našeho vysokoškolského vzdělávání. Ostatně i systém středoškolského vzdělání, kdy každý musí mít maturitu a řemesla jsou pomalu do kopru, je poněkud diskutabilní. Ale to už je na jinou debatu :-)

76 Charlie Charlie | Web | 25. ledna 2013 v 12:12 | Reagovat

[69]: Trošku přemýšlím, jestli tahle debata má ještě nějakou cenu :-?
Sociálnědemokratická a komunistická ideologie je (pro mě jako obyčejného člověka) v podstatě to samé. Dřív byla jen jedna strana (KSČ, později KSČM). Po několika letech se pár lidí názorově odtrhlo a založilo si svou, ze které se stávala silnější a silnější (ČSSD, ODS). A teď i malé seskupení lidí má svou stranu. Vysvětlete mi teda, jak se komunisty stane nekomunista aniž by to v něm něco zanechalo.

[70]: Možná jsem to špatně napsala a Vy to tak pochopila. Chtěla jsem říct, že děti často vidí ve svých rodičích jejich chyby ale i úspěchy. A někteří se z nich poučí.

[71]: Letáky byl jako příklad. Rozhodně si nemyslím, že by se s tím dalo uživit. :D Ale spoustu lidí, kterých jsem se někdy zeptala, jestli mají nějakou brigádu. Většina mi řekla, že ani nehledají.

[73]:, [74]: a [75]: Samozřejmě, pokud nejste z jiné planety jako já. Tak na tom se sehnáním práce budete líp bez titulu - třeba s učňákem.

77 Charlie Charlie | Web | 25. ledna 2013 v 12:34 | Reagovat

A jen tak mimo. Může člověk, který odešel do důchodu začít znova pracovat? Není to ironie ani narážka, jen mě to zajímá.

78 Kabniel Kabniel | 25. ledna 2013 v 12:38 | Reagovat

[76]: Já jen doufám, že nejsi typická představitelka dnešních dvacetiletých.

[76]: k [69]: Možná by to chtělo ještě něco malinko nastudovat. A to dějiny od druhé poloviny 19. století. A zastavit se na chvilku v první polovině 70. let minulého století. V tehdejším "západním" Německu. A podívat se třeba na jméno Willy Brandt. A při tom studiu nevynechat ani "tu komunistickou" ideologii ve Švédsku.

79 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 25. ledna 2013 v 21:22 | Reagovat

[76]: Bože na nebesích, to je až trestuhodná neinformovanost. Pokud se chce i obyčejný člověk k něčemu vyjadřovat, tak by si měl nejdříve nastudovat nějaká fakta z historie, aby potom neplácal nesmysly a nedělal si ostudu. Zvlášt, pokud je vysokoškolským studentem. Tvé informace o historii jsou ovšem značně mlhavé.
Sociální demokracie není žádnou odnoží odtrženou od KSČ. Česká sociální demokracie je starší než komunistická strana. A jen tak mimochodem, i prezident Masaryk, byť nestraník, byl sympatizantem sociální demokracie. Na základě tvého přesvědčení by tedy musel být Masaryk sympatizantem komunistů.
V roce 1948 po komunistickém puči však byla sociálnědemokratická strana zakázána a násilně včleněna do KSČ, přičemž část vedení strany odešla do exilu. V roce 1990 byla sociálnědemokratická strana obnovena pod vedením exilového funkcionáře Jiřího Horáka. Takže žádní odtržení komunisté.
Apropó, pokud chceš vědět, jak se z komunisty stane nekomunista, tak se zeptej svých starších příbuzných a známých. Před rokem 89 byl každý desátý člověk členem KSČ. Statisticky to znamená, že deset procent obyvatel vaší vesnice byli komunisti. Že každý desátý člen vaší rodiny byl komunista. Paradoxem je, že ti bývalí komunisté se k tomu teď moc nehlásí a z mnohých jsou najednou velcí demokrati a kapitalisti.
A když jsme u těch komunistů, tak nejvíce bývalých komunistů absorbovala ODS. V obnovené ČSSD jich bylo minimum.

80 adaluter adaluter | E-mail | Web | 25. ledna 2013 v 23:58 | Reagovat

[1]:-[79]:  Fííííííííííííííííha.

81 Vendy Vendy | Web | 27. ledna 2013 v 23:42 | Reagovat

[75]:Ona není práce ani pro lidi bez titulu.Švagrová je půl roku bez práce, nic nemohla najít, před vánoci zkusila do Karlovy pekárny na balicí linku a přišla úplně zničená. Místo osmi nebo devíti hodin jeli jedenáct nebo dvanáct, přesčasy se neproplácí a ty jedenáctky nebo dvanáctky mají každý den. A hádej, kolik peněz za to dostanou. Já tomu říkám sprostá otrokárna a zaměstnavatel jen zneužívá situace, která je.
Jo, do té práce už dál nechodila. Do dvou měsíců by se totiž dost dobře odrovnala a na marodění má příliš malý základ. A to je ženská, která je zvyklá pracovat, dělala předtím v distribuci potravin, vychystávala je a rukama jí denně prošlo několik tun. Ale to, co bylo v Karlovce, prý bylo opravdu něco. :-?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama