Praktické odkladiště Malkielových myšlenek
______________________________________________________________________________

Typický blog za hranicí dobrého vkusu

______________________________________________________________________________


Komentáře

1 Reni Reni | Web | 1. prosince 2010 v 7:15 | Reagovat

Proti Bibli jako takové ani křesťanství nic nemám, ale vadí mi, jak někteří křesťanství...Nebo jakékoliv náboženství využívají. Když si vezmu církev, nemyslím si, že by se zrovna řídili desaterem, asp. tehdy tomu tak nebylo. Taky nenávidím nucení do víry. Jsem ze silně katolické rodiny a jako jediná jsem ateista...teda...prostě věřím na něco, na co většina lidí ne. Bylo by fajn, kdyby lidi nepotřebovali nějaké knihy k tomu, aby se stali lepšími, nebo aby dozráli. Jenže lidská blbost je nekonečná -_-
Jinak dobrý článek :)

2 Alice Alice | Web | 1. prosince 2010 v 8:04 | Reagovat

Taky nemám ráda, když mě někdo nutí do něčeho, co nechci. Sem sice z katolické rodiny(a občas bych si ráda v neděli přispala), ale  zase jsem ráda, že jako křesťani máme bibli. dá se tam najít hodně rad do života.
a s tím humorem si to myslím stejně- bůh má skutečně smysl pro humor(asi to myslel jenom jako srandu, když tvaroval obličej mýho bráchy) :-D

3 Janinka Janinka | Web | 1. prosince 2010 v 10:35 | Reagovat

Můj manžel bibli studoval, díky tomu se člověk dozví spoustu zajímavých věcí... Stejně, jako z tvého článku. Sama jsem bibli otevřela pouze párkrát v životě, přednost dávám (promiň :-)) mojí milované Agathě.

[2]: Taky nemám ráda, když mě někdo nutí do něčeho, co nechci. Třeba, že mě pokřtí, aniž by se mě zeptal, jestli s tím souhlasím (asi proto, že z toho jako roční dítě ještě nemám rozum, ale to ho neomlouvá...). Jo, a ode dneška mi můžete říkat Maruš... 8-O

4 edithhola edithhola | E-mail | Web | 1. prosince 2010 v 10:41 | Reagovat

Děti a blázni mají od Boha kartu V.I.P., ne? Hezky napsané. Moudré. Ale co říct? Už se nezabývám tím, že se zvláště z katol. křes. stala ideologie, že mezi křestany je mnoho obílených hrobů, že v kostelích se mohou schovávat ti nejzlejší lidé (psal Scott Peck). Ale jsou tam i lidé a mezi něcisty také, kteří vidí srdcem. Ježíš byl a je básník života. Takhle to všechno určitě nechtěl, ale co naděláme. Chyby dělám i já. A jako člen tohoto národa jsem stejně namyšlená a nevidím si na špičku nosu. Ale aspon je mi líto, že jsme nejateističtější stát na světě. Kdo ví, jestli za to u nás mohou jenom komunisti. P.S. A kdo ví, jak to opravdu na počátku bylo. Pořád věřím, že křes. prezentované nám apoštoly a poté koncily složených jen z mužů je nějaká karikatura něčeho, co opravdu Ježíš na zemi zvěstoval :-)

5 edithhola edithhola | E-mail | Web | 1. prosince 2010 v 10:45 | Reagovat

zase nestiám psát své články a komentuji Tvé :-) K těm husitům. Nojo, nad Jiráskem jsem plakávala :-) Jak to s nima bylo, jsem pochopila později. Bohužel se obávám, že v českém národě je to pořád spíše o té lůze pozvedající vidle a hrábě :-) Ještě že tu sametovku dělali vysokoškoláci a intousi z vězení :-)

6 Arcana Arcana | Web | 1. prosince 2010 v 11:23 | Reagovat

Smůla, poprskala jsem si klávesnici u věty ,,aspoň si nepoprská klávesnici" :-P

Bibli momentálně probíráme taky, zatím teda starý zákon a za sebe můžu říct, nuda nuda divnost a nuda. Možná je to i tím že křesťanství prostě nemám ráda, ale je to tak.
Počkám si teda ještě na ten nový, dobře 8-)

Proč všechno ,,typické" pro Čechy musí být špatné? Nikdy jsem nikoho neslyšela, nečetla ani neviděla že by tvrdil, že Češi jsou nejosvícenější právě proto že jsme nejvíce ateističtí.
Mimochodem, my se učili že je to kvůli komunismu který vše náboženské potlačoval.
Nemám se za co stydět, že pocházím z nejateističtějšího národa a je mi jedno jestli za to můžou husité nebo komunisté. Můžu si svobodně ,,vybrat" v co budu věřit, nikdo na mě nekouká skrz prsty protože nechodím do kostela, můžu si popovídat s muslimem nebo židem o jejich víře protože se oni nemusí bát že se jich kvůli ní bude okolí stranit a není mi na každém kroku cpáno, že bůh, pardon, ,,Bůh", mě vidí a Ježíš miluje a křesťanství mi zlepší život atd. apod.

Taky malá poznámečka. Bible říká ,,Čarodějnici nenecháš naživu". Ještěže nevíš kde bydlím :-D  ;-)

7 Malkiel Malkiel | 1. prosince 2010 v 12:00 | Reagovat

[6]: Arcano, představ si, že já si mohu taky svobodně vybrat v co budu nebo nebudu věřit a nic mi není na každém kroku cpáno. ;-) A ani jsem si nevšiml, že by tady u nás někdo někomu něco cpal. Víra v NĚCO je otázkou svobodné vůle a svobodného poznání.
Netvrdím, že všechno "typické" pro Čechy je špatné. Ale stačí se jen tak podívat okolo sebe, na stav společnosti a morálky. A trochu přemýšlet, mozaika se začne rychle skládat. ;-)
P.S. Pokud budeš přistupovat k Bibli tak, že by měla být zábavná třeba jako Harry Potter, tak budeš jistojistě zklamána. :-D  :-D

8 Malkiel Malkiel | 1. prosince 2010 v 12:03 | Reagovat

[4]:edithhola: Tak to já od Boha V.I.P. kartu nepochybně mám, ale vzhledem k tomu, že dítě už dávno nejsem, tak budu patřit do té druhé skupiny. :D

9 Arcana Arcana | Web | 1. prosince 2010 v 12:52 | Reagovat

[7]: Právě, přesně o tom jsem mluvila :D
Protože jsme ateistická země, není mi na každém kroku cpáno... 8-)

Ne, tak k ní nepřistupuju

Chyby vlastního národa vidíme, protože tu žijeme a musíme se s nimi každý den potýkat. Jiné země taky mají své chyby a problémy, jenže to není něco co se ukazuje turistům. Proto se nám může zdát že my jsme ti hrozní a jinde je fajn.
To je to stejný jako honba za americkým snem - doma ke hrozně, přestěhujem se do Ameriky, země splněných snů.
Jen vyměnili jednu chudinskou čtvrť za druhou

10 kerria kerria | Web | 1. prosince 2010 v 13:54 | Reagovat

Malkieli, nepřestáváš mě překvapovat. Zdá se, že toho máme hodně společného. Podobně vnímám Bibli i já a zvažovala jsem, jestli se o to taky v rámci tématu týdne nepodělit. Ale teď mám pocit, že jsi to udělal mnohem lépe.
Ač se necítím být křesťankou, kdysi jsem přečetla kompletně celou Bibli. Je v ní mnoho moudrosti. A také se k ní čas od času vracím.

[6]: Vybrat si můžeš i v mnoha jiných zemích. A dokonce je to tam všem šumák v co chceš věřit. V tom bohužel naše společnost pokulhává. Tady mají lidi nějakou zvrácenou potřebu neustále propírat a hodnotit životy všech okolo.
Probírat Bibli ve škole mi přijde divné. Podle mě na takovou věc musí být učitel s velkým U, aby to dokázal podat s nadhledem a nebyl ovlivněn vlastním postojem ke křesťanství.

11 Arcana Arcana | Web | 1. prosince 2010 v 14:49 | Reagovat

[10]: Můžu si vybrat, snažila jsem se zdůraznit že vůbec není na škodu že jsme převážně ateističtí :-)

V čem pokulhává naše společnost? Nepochopila jsem

12 kerria kerria | Web | 1. prosince 2010 v 19:05 | Reagovat

[11]: Naše společnost pokulhává v toleranci. V naší zemi chybí tolerance vůči jakýmkoliv odlišnostem tedy i vůči náboženstvím všeho druhu.

13 agrrr agrrr | Web | 1. prosince 2010 v 19:40 | Reagovat

Nesnáším křesťanství. Kupodivu nikoliv jako výru samotnou, ale jako sektu a církev. Nesnáším křesťanství jako celek. Víra jako taková je interní (i intimní) záležitost každého z nás jednotlivě. Pokud jde o Bibli, tak proti ní mít nic nemohu. Vždyť to není ani tak o víře, jako spíš soubor pravidel a pouček pro dobré chování. Navíc z Bible pocházejí ti nejkrásnější a nejzajímavější příběhy a pohádky (ano spousta krásných animovaných pohádek jsou Biblické příběhy). A Biblické příběhy já mám moc ráda. Mnohdy je Bible i pomocníkem historiků. Bible jako taková, je zkutečně moudrá kniha. Ale křesťani jsou mentální masochisty.
(Bibli jsem četla, ale nedočetla celou) ;-)

14 agrrr agrrr | Web | 1. prosince 2010 v 19:43 | Reagovat

[6]: Arcano, můj šéf je Muslim. Muslimům nevadí křesťané. Oni si o křesťanech myslí jen že jsou ve své míře trochu pomýlení a že boha nepochopily.Ale věří a to je pro ně hlavní. Bohužel o ateistech si mysl,í že jsou méně než lidé. Vím to na vlastní kůži.

15 Arcana Arcana | Web | 1. prosince 2010 v 20:14 | Reagovat

[12]: Hm, jsem si ani nevšimla.. Když do toho nepočítám puberťáky, nejlepší příklad začátky AK :-D

[13]: Plně souhlasím s názorem na křesťanství, o Bibli neříkám ni slova ;-)
Jj, taky jsem slyšela že muslimové jsou přesvědčeni že křesťané věří v Alláha jen mu říkají bůh a nepochopili část jeho učení. Je to zajímavé. To o ateistech jsem nevěděla, dík. Taky zajímavé :D

16 Malkiel Malkiel | 1. prosince 2010 v 22:57 | Reagovat

[14]:[15]:agrr+Arcana: Ono je to s těmi muslimy trochu složitější. Pokud poznáš jednoho muslima, tak nemůžeš tvrdit, že znáš Islám. On má totiž každý muslim dvě verze argumentací - jednu pro muslimy a jednu pro "nevěřící psy". To jsme my všichni, kteří nevyznáváme Islám. Je jedno, jestli věříme v jinou víru nebo jsme ateisti. Navíc je základní tezí Islámu tvrzení, že každý člověk se rodí jako muslim, ale pokud zrovna nevyznává Islám, tak je zbloudilý. A takového je třeba přivést k Islámu nebo vymýtit ohněm a mečem. ;-) Jenže to ti žádný muslim do očí neřekne. Islám v překladu znamená "mír". Ale tím je myšlen pouze mír pro věřící muslimy.

17 agrrr agrrr | Web | 1. prosince 2010 v 23:31 | Reagovat

[16]: On nic neřekl, on jednal. Takže teď už nemám pizzu za polovic ale za plnou cenu a už se ke mě nechová jako k ženě ale jako k pracovní síle (myšleno jako k otrokovi).;-) :-D
Naštěstí tenhle i ti další tři už jsou celkem poevropštělí, takže docela v pohodě. Neříkám, že všichni muslimové jsou takoví, ale musím říct že celkově ten přístup takový většinou mají. A že se jich tu vyrojilo. Jinak, stejně jako jsem četla Bibli (i když nedočtela) tak jsem četla i Korán (přiznávám že taky nedočetla) jako jsou podle mě křesťané (jako celek, nikoliv jako věřící jedinec a duchovní člověk) mentální masochisté, tak muslimové jsou mentální onanisté.

18 Malkiel Malkiel | 2. prosince 2010 v 0:16 | Reagovat

[17]: Už jsem tady schytal různé přezdívky, ale "mentální masochista" je celkem novinkou. Jako křesťan se totiž řadím do celku křesťanů, tudíž zákonitě musím být mentální masochista. Ale proč ne, je to furt lepší než být mentálním onanistou. :D Jaká trefná označení máš pro vyznavače jiných náboženství? Co třeba judaisti, budhisti, hinduisti, šintoisti? Judaisti by mohli být třeba "mentální žebráci", budhisti "mentální ubožáci", hinduisti "mentální darebáci"(upalují živé manželky zemřelých mužů) a šintoisti by mohli být třeba "mentální dementi". :-D  :-D
Tvá rázná odsouzení jsou v tvém věku pochopitelná a chápu je. Já jsem v tvém věku byl ještě ráznější. ;-)  :D

19 Malkiel Malkiel | 2. prosince 2010 v 0:49 | Reagovat

[3]: Janinko, tobě nějak vadí že jsi pokřtěná? Proč? Ten křest tě přece k ničemu nezavazuje, nikde se to neuvádí, z technického hlediska to vůbec nic neznamená. Všichni lidé, kteří mají řidičák na auto mají automaticky i oprávnění řídit motocykly do 50 kubíků. Naprostá většina lidí se ovšem na mopedu za celý život nikdy nesveze. Ale nikomu jistě nevadí, že tam to razítko má. S tím křestem je to podobné. Nemusíš věřit v Boha, i když máš někde ve farní knize razítko o křtu. A pokud by ses třeba někdy rozhodla jít cestu víry, tak bys to naopak měla jednodušší. Já jsem třeba rád, že mně rodiče kdysi nechali pokřtít. I když jsem byl léta ateista, tak mi to vůbec nevadilo. A když jsem později objevil Boha, tak jsem nemusel absolvovat složité rituály a katechismus, které jsou spojené s církvemi.

20 agrrr agrrr | Web | 2. prosince 2010 v 0:50 | Reagovat

[18]: jsem na svá mladá rázná odsouzení hrdá! :-D
Chápu to "rozhořčení". Ale, nerada bych kdyby došlo k omylu, nebo snad lynči. To že někdo věří, nebo nevěří je jen jeho niterná věc. Můj pohled a označení se jedná spíš pro celkový pohled. Obzvláště pro církevní statut. To jak Církev diktuje život svým ovečkám, i když se to už dávno na hony vzdaluje víře v boha. Pokud jsi v nějaké církvi, církevní obci, nebo církevní skupině. Nebo prostě jinak hierarchicky uspořádací nábožensky orientované skupině, pak se ti omlouvám, přesto si stojím za svým názorem.

21 Malkiel Malkiel | 2. prosince 2010 v 0:54 | Reagovat

[12]: Kerrio, velmi přesně řečeno. V této zemi opravdu chybí tolerance. ;-)

22 Malkiel Malkiel | 2. prosince 2010 v 1:07 | Reagovat

[20]: Ty tak trochu sčítáš hrušky a jabka. Můj článek byl především o Bibli, nikoliv o náboženství a už vůbec ne o církvích. Náboženství, neboli víra v Boha nejsou totožná s círvemi. Církve jsou de facto běžné pozemské instituce jako každé jiné. Já mám k církvím osobně také výhrady, proto v žádné nejsem. Nemám rád vnější organizovanost, dovedu si sám sebe docela dobře zorganizovat. Proto ani nejsem v Autorském klubu. ;-)  Ale i přesto mohu věřit v Boha. Sám pro sebe potichu a intimně. Takový byl třeba bylo původní záměr Ježíšovy církve: "Když se jdete modlit, zalezte do komůrky a modlete se skrytě, neboť Hospodin vás vidí zjevně". Já o sobě říkám, že jsem "neorganizovaný křesťan", protože mně Ježíšovo učení oslovuje. Ale nemusím k tomu poslouchat kázání nějakého šášuly z kazatelny. No a teď jsem kromě neorganizovaného křesťana navíc ještě mentální masochista. :-D  :-D

23 agrrr agrrr | Web | 2. prosince 2010 v 1:49 | Reagovat

[22]: Však můj původní komentář byl především k Bibli, kterou i já nesmírně oceňuji i přes to že jsem ji nedočetla. A stejný názor musím přiřadit i ke Koránu, i když později ve mě vyvolával spíš exhibicionismus autora. Ale nějak jsem se zamotala do náboženské debaty.
Nerada jsem za ignoranta a nechtěla jsem aby Ti vyznělo, že výru odsuzuji. I přes svůj nízký věk jsem si prošla svým malým nejen duchovním, ale i náboženským vývojem a sama mám svou a malu víru (a teď nemluvím o recesi se Slony, i když je to velice kvalitní recese). Ono jde o to, že ať už se to někomu líbí nebo ne, Bible je a zůstane spjata s náboženstvím a Křesťanskou církví. A jak už jsem psala výše. Víra je velice interní - soukromá záležitost a komukoliv dalšímu je po tom prdlajs. Navíc původní křesťanské, či Kristovo učení se dost liší od dněšních norem. Kristus rozhodně nekázal duševní masochismus. To začalo být v módě až později. Vrcholem byl středověk, kdy to vyvrcholilo inkvizitorským, popřípadě exvizitorským sadismem.
Ale teď už zase brousím, někam kam nechci. Holt, to je ten proud myšlenek, který se těžko zastavuje. Vlastně původně jsem ti chtěla popřát ať máš příjemnou komůrku a všímavé oko  boží ;-)

P.S.: pevně doufám v pochopení komentáře.

24 Arcana Arcana | Web | 2. prosince 2010 v 2:05 | Reagovat

Pěkná, klasická, nikamvedoucí debata :-D

Nesouhlasím s tou netolerancí, myslíte že všichni Češi (až na těch pár vyjímek, ano, myslím na ně 8-) ) jsou netolerantní? A v jiných zemích se odlišují jak?
Co třeba Amerika, vím že jsem tam nikdy nebyla a usuzuju jen podle filmů, projevů prezidenta atd., ale ti jsou mnohem méně tolerantní a chápaví než my.
Příklady, chci příklady :-D

Ps: Co ten minulý článek Malkieli? Mám dojem že jsi sakra netolerantí k Romské menšině u nás :-D ;-)

25 Malkiel Malkiel | Web | 2. prosince 2010 v 3:45 | Reagovat

[24]: Já nejsem netolerantní k romské menšině. Taky v tom článku nebylo ani písmeno o nějakých Romech. Jsem netolerantní k lidem kteří kradou, zneužívají sociální dávky a vůbec dělají lumpárny. To, že značná část jich je romské národnosti, za to já nemůžu. Měl jsem kamaráda Roma, s tím jsem chodil na pivo a nijak mi nevadilo jaké je národnosti.
Debaty o toleranci nebo netoleranci v naší zemi by byly na dlouho a prakticky zbytečné. Každý má své zkušenosti a vytvořený svůj názor. ;-) Nebylo nikde řečeno, že všichni Češi jsou netolerantní. Spíš to, že u nás je vysoká míra netolerance oproti jiným zemím.
P.S. A o tom Dežovi to byla především recese a též trochu satira. Satira není netolerance. ;-)

26 Matt Matt | E-mail | Web | 7. prosince 2010 v 11:12 | Reagovat

Ateismus nemá prapůvod v husitství, ani ve švejkovství, nýbrž ve zdravém rozumu :)

A harry potter je teda zábavnější než bible a přitom je obsah dost podobný :)

27 Malkiel Malkiel | Web | 7. prosince 2010 v 11:19 | Reagovat

[26]: ....promluvil zdravej rozum. :D

28 Lenča Lenča | Web | 7. prosince 2010 v 11:31 | Reagovat

Dost dobře napsané a naprosto souhlasím :) Většina mých spolužáků se při zmínce Bible nebo toho, že je někdo věřící, jen blbě ušklíbá... tohle jejich myšlení nepochopím.

29 Malkiel Malkiel | Web | 7. prosince 2010 v 11:39 | Reagovat

[28]: Matt z příspěvku 26 v tom má zcela jasno, je to prý kvůli jejich zdravému rozumu. :-D

30 radulina radulina | Web | 8. prosince 2010 v 13:56 | Reagovat

Pevně věřím, že dospěju do věku, kdy se odhodlám přečíst Bibli. Zatím se na to necítím. Ale i tak nikomu neberu v co věří a osobně si myslím, že i každý ateista v něco věří, ať už v osud nebo v sám sebe.
Rozpoutal jsi zajímavou debatu, která mi připomněla knihu Střet civilizací, což je bezesporu taky zajímavé čtení.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.